DAGLIGT MINUTFORBRUG

Hvor mange timer og minutter bruges på sociale medier dagligt? Flere end vi plejer, men der er især én platform som i stigende grad har vores opmærksomhed…

Kilde: DR Medieforskning

HVEM ER PÅ TIKTOK?

Hvor mange danskere er på TikTok? Og hvilken aldersgruppe er på TikTok? Vi har samlet alle tallene, så du kan blive klog på platformen.

+1000000
AKTIVE DANSKE BRUGERE
56%
BRUGERE ER +25 ÅR (USA)
1400 mio.
AKTIVE BRUGERE I ALT
Kilde: Statista.com

4 FORDOMME OM TIKTOK

TIKTOK ER EN DANSEAPP

TikTok var en danseapp. Faktisk så hed TikTok helt frem til 2018 “Musical.ly“. Derfra udspringer også denne fordom. I dag er det dog helt anerledes. TikTok viser nemlig indhold som passer til brugernes interesser og der er indhold til ALLE typer. Vi har f.eks. aldrig lavet en dansevideo for en eneste af vores kunder og det på trods af at vi har nogle ret vilde moves, hvis vi selv skulle sige det.

DER ER KUN BØRN PÅ TIKTOK

Tja hvis du bare scroller en smule op ser du faktisk svaret. Det forholder sig nemlig sådan at over halvdelen (helt præcist 52% af brugerne på TikTok er over 30 år. Så kort sagt. Nej. TikTok er for alle. Børn som voksne. Og det bunder i at TikTok har indhold inden for stort set alle interesser. Du kan derfor både finde en masse videoer af dans og leg, men også diverse videoer om politik og finans.

KINA STJÆLER VORES DATA

Alle sociale medie platforme indsamler data omkring dets brugere og her er TikTok ikke anderledes. Derfor stiller mange også spørgsmålet “stjæler Kina vores data”. Selv siger TikTok at de “ikke vil samarbejde med den kinesiske regering, selv hvis de henvendte sig”. Skal man så være bekymret for sin data? Ifølge Forbes.com så er TikTok “not any worse or any better than what Facebook, Google and thousands of apps are doing already”.

DER INGEN PENGE I TIKTOK

En fordom vi ofte hører er at TikTok udelukkende er en upper funnel aktivitet og der ikke kan tjenes penge direkte på platformen. Her har vores samarbejde med Krifa dog vist det modsatte. Samarbejdet har nemlig resulteret i en nominering til “Effekt prisen” ved Rambuk prisuddelingen 2022. En pris som gives til den marketingsaktivitet med størst direkte målbar effekt, målt på bundlinjen eller et andet målbart forretningsresultat.

ENGAGEMENTRATE

Hvordan engagerer man kunderne i sit indhold? Det kan være ret svært, men hvis du vil gøre det lidt nemmere for dig selv, så brug TikTok.

<1.000FØLGERE

<5.000FØLGERE

<10.000FØLGERE

<100.000FØLGERE

100.000+FØLGERE

9.4%
8.6%
8.1%
7.2%
5.3%
7.2%
5.3%
3.7%
2.1%
1.1%
1.4%
1.2%
0.6%
0.4%
0.3%

ENGAGEMENTRATE

Hvordan engagerer man kunderne i sit indhold? Det kan være ret svært, men hvis du vil gøre det lidt nemmere for dig selv, så brug TikTok.

<1.000FØLGERE

<5.000FØLGERE

<10.000FØLGERE

<100.000FØLGERE

100.000+FØLGERE

TIKTOK TESTEN

Få svar på om jeres virksomhed har potentiale på TikTok.

TAK FOR DIN BESVARELSE!

Vi kigger din test igennem og vender tilbage hurtigst muligt!

Tak!
A GEN Z company